You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Honda Jazz e:HEV’e Euro NCAP’ten 5 yıldız

Honda Jazz e:HEV’e Euro NCAP’ten 5 yıldız

Çalışkan Üye
Honda Jazz e:HEV’e Euro NCAP’ten 5 yıldız
[Resim: 3490584.jpg] Yeni Honda Jazz e:HEV, yeni ve zorlu deneme prosedürlerine sahip Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Laf konusu araç, standart olarak faal emniyet teknolojileri ve sürüş yardım sistemleri ile donatılmasının yanı sıra büyük bir dikkatle entegre edilen aktif ve pasif emniyet özellikleri tamamen Euro NCAP testlerinden yüksek not alarak Avrupa'nın en tehlikesiz binek otomobilleri arasındaki yerini aldı.

Honda Jazz e:HEV'de 10 adet hava yastığı yer alıyor

Hibrit güç-aktarma sistemi ile sunulan yeni Jazz, Avrupa'da standart olarak ön orta hava yastığı ile donatılan ilk Honda modeli oldu. Sürücü koltuğunun sırtlığına entegre edilen hava yastığı, olası bir kaza hemencecik şoför ile gezgin arasındaki boşluğa içten açılıyor ve bu nedenle şoför ile ön yolcunun birbirine çarpmasını önlemeyi hedefliyor. Açılım esnasında maksimum koruma sağlaması için hava yastığını içten konumlandırmak ve virajda yol göstermek üzere üç bağlantı ipi kullanılıyor. Bu yeni özelliği hayata geçirmek üzere Honda'nın mühendislik ekibi, yeni tasarlanan şoför koltuğunun sırtlığına uyacak şekilde yeni bir hava yastığı ünitesi de geliştirdi.

Yeni ön orta hava yastığı, olası bir yandan çarpışma durumunda diğer iki bilhassa birlikte çalışıyor. Şoför ve ön yolcu emniyet kemeri ön gerdiricileri sürücü ve yolcunun yanal yolcu hareketlerini azaltırken yüksekliği arttırılan orta kol dayama da sürücü ve ön yolcunun vücudunu destekliyor. Bu yeni çözüm, ayrıca çarpışma tarafındaki hem de öteki taraftaki yolcunun baş yaralanmasını manâlı ölçüde azaltabiliyor.

Yeni ön orta hava yastığının yanı sıra arkadaki koltuk iç emrindeki hava yastığına da sahip olan Jazz e:HEV'de toplamda 10 adet hava yastığı bulunuyor. Jazz'ın eşsiz koltuk özelliğini bozmamak için kompakt boyutlarda tasarlanarak arka koltuğa entegre edilen benzersiz çift yapılı hava yastığı, arkadaki koltuk yolcularını muhtemel bir çarpışma anında kapıdan ve C sütunundan gelecek darbelerden korumak üzere devreye giriyor.

Yeni kamera sistemi daha geniş bir yol yüzeyini ve trafik özelliklerini tanımlıyor

Aracın pasif güvenlik özellikleri daha yüksek çözünürlüklü ve daha geniş açılı bir kamerayla geliştirilen ve endüstrinin en gelişmiş faal emniyet ve sürüş destek teknolojileriyle donatılan Honda SENSING ile tamamlanıyor. Önceki nesil Jazz'ın fazla amaçlı kamera ve sensör kurulumunun yerini alan yeni kamera daha geniş bir yol yüzeyini ve trafik özelliklerini tanımlıyor. Bütün Honda modellerinde standart olarak sunulan Honda Sensing, öteki çoğu özelliğin yanı sıra Uyarlanabilir Hız Sabitleme, Şerit Peşine Düşüp Takip Yardımı ve Yoldan Çıkma Önleme gibi sistemleri içeriyor.

Honda mühendisleri, yeni Jazz'ı tasarlarken ve geliştirirken, markanın çok iyi dingin emniyet performansının temelini yaratıcı Gelişmiş Uyumluluk Mühendisliği (ACE) beden yapısı teknolojisini de kullanıyor. ACE teknolojisi, çarpışma enerjisinin aracın ön tarafına eşit olarak dağıtılmasına yardımcı oluyor ve ayrıca öteki araca iletilen çarpışma enerjisini azaltıyor.

“Yeni Honda Jazz e:HEV sınıfının en güvenli otomobillerinden biri oldu”

Honda Jazz e:HEV modelinin Euro NCAP deneme prosedürlerinde en yüksek sınıflandırma olan 5 yıldızı almasını değerlendiren Honda Büyük Proje Lideri Takeki Tanaka, “Güvenlik bizim için son derece önemli bir konu böylece yeni Jazz modelimizin engebeli Euro NCAP deneme prosedürlerinden en yüksek sınıflandırma olan 5 yıldız almasından çok memnunuz. Jazz'ı her yerde tasarlarken, her türlü kazaya aleyhinde üstün koruma karşılamak için gelişmiş yeni yapısal teknolojiler ve en gelişmiş pasif emniyet özellikleri bir araya getirdik. Hem gelişmiş emniyet özellikleri ve sürüş yardım sistemlerini standart olarak sunduk. Böylece Jazz sınıfının en güvenli otomobillerinden biri olmaya devam ediyor. Jazz'daki kayda değer yeniliklerden biri de gelişmiş panoramik ön cam görüşü. Bunu genel çarpışma güvenliği performansından imtiyaz vermeden başarmış olmaktan gurur duyuyoruz. Bu, diğer hiçbir otomobilde göremeyeceğiniz bir şey.”

Euro NCAP'in çok daha katı test protokolleri, bir çarpışma derhal oluşan çarpışma kuvvetlerinin etkisini değerlendiriyor. Euro NCAP yeni kriterlere kadar, Jazz'ın yolcularını koruma düzeyinin yanı sıra çarpışmaya karışan diğer vasıta üzerindeki etkiyi azaltma becerilerini de değerlendiriyor. Testte, çarpışma kuvvetlerinin, enerjinin verimli ve tehlikesiz bir şekilde sönümlenebildiği noktalara iletilmesi, gezgin bölmesini olabildiğince sağlam kalması ve yüksek düzeyde yavaşlamaya maruz bırakmaması değerlendiriliyor. Bütün işlevlerin mümkün bir çarpışma hemencecik eşzamanlı olarak çalışması gerekiyor. Testler keza yanlamasına çarpışma değerlendirmelerinin kapsamını da genişletiyor ve çarpışma sonrası güvenliğini de dikkate alıyor. Yenilenen otonom acil fren sistemlerine uygulanan standartlar ve şoför uyarı sistemlerini kapsıyor.

iha

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Forumki.Com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.